recepcja.namisz@gmail.com   |   500 001 668 42 655 01 26

Masaż sportowy

Masaż sportowy

Jeśli jesteś osobą aktywną, zauważasz, że Twoje mięśnie po treningu są przemęczone, potrzebują szybkiej regeneracji to Ten masaż jest dla Ciebie. Przeciwdziałasz kontuzjom, jednocześnie dając ulgę Swoim stawom.

Masaż sportowy jest intensywny masaż wykorzystującym chwyty masażu klasycznego. Ma szczególne  zastosowanie w okresie potreningowym i międzytreningowym –  w celu regeneracji mięśni po intensywnym wysiłku oraz przygotowaniu do kolejnych treningów.

skazany zarówno dla osób uprawiających sport rekreacyjnie , jak i wyczynowo. Skuteczna forma odnowy biologicznej u osób trenujących sporty wytrzymałościowe – biegi długodystansowe, jazdę na rowerze , pływanie, gry zespołowe, a także sporty siłowe, crossfit, fitness.

Masaż sportowy jest stałym elementem programu przygotowań każdej osoby zawodowo uprawiającej sport. Dzięki stosowaniu tej metody sportowcy chronią swoje ciało przed zakwasami, napięciem mięśni, szybciej regenerują się po wysiłku, lepiej przygotowują do zawodów, łatwiej leczą kontuzje.

Masaż sportowy jest jednym z elementów programu treningowego, często towarzyszą mu inne zabiegi, np. kąpiele wodne czy sauna fińska.

Masaż sportowy, choć wyróżniamy kilka jego rodzajów, w każdej postaci czerpie z masażu klasycznego. Jest więc głaskanie – na początku i na końcu sesji – rozcieranie, wyciskanie, ugniatanie, oklepywanie ciała, ale z energią i siłą większą niż w przypadku masażu nieprzeznaczonego dla osób zawodowo/bardzo często uprawiających sport. Dlatego też masażu sportowego nie można nazwać zabiegiem relaksacyjnym – bywa bolesny i nieprzyjemny, jednak należy pamiętać, że jego celem nie jest wprowadzenie masowanej osoby w stan wyciszenia czy odstresowania, a przeciwnie – to część programu treningowego sportowca. Masaż sportowy działa podobnie jak masaż izometryczny – przywraca mięśniom siłę i odpowiednią masę, pomaga je zregenerować, poprawia krążenie limfy, dotlenia skórę.

Warto pamiętać, że podczas masażu sportowego najczęściej największą uwagę poświęca się trzem partiom, najczęściej narażonym na kontuzje, zwłaszcza u biegaczy. Są to łydki – ta niewielka grupa mięśni odpowiada za podnoszenie całej masy ciała i napędzanie go. Następnie zginacze bioder, dzięki którym podnosimy nogi i mięsień pośladkowy średni – odwodziciel uda.